TURTIPS I NÆRMILJØET VED FLÅ SKOLE

Postet av Flå IL - Trim/Mosjon den 10. Mai 2017

Botnmyra:

Start ved skolen, følg Lykkjvegen mot åsene bak skolen. Deretter skogsveien forbi Rødlåven, og opp bakkene. Ta skogsveien til høyre rett før Reitan Gård og følg skogsveien opp til Botnmyra. Trimposten henger på ei furu på venstre side av skogsveien rett før denne deler seg. ca 2,5 km fra Flå skole. Skriv deg opp i trimboka, i mai er alle som skriver seg opp på posten med på trekning om å vinne gavekort fra Coop Prix Ler på kr. 250,-. I 2016 var det nesten 1000 besøk i mai, klarer vi å slå den?!

Til Blukkuåsen er det flere alternative ruter, og den er også KIM- post:

Gå forbi Rødlåven og opp bakkene til ei hytte ligger på oversiden av veien: «Karihytta». Følg stien som tar av til høyre, langs skogkanten, og gjennom ei grind. Følg stien til høyre, der er trimposten ved bålplassen. Denne ruten er ca. 2,2 km fra Flå skole. På høyden der er det anlagt en aktivitetspark med mulighet for å ta noen styrkeøvelser, eller leke i apparatene. Dere kan følge stien forbi aktivitetsparken og Våttåsen ned mot skolen. Stien er godt merket til man kommer til ett kryss, hvor begge stier ender ved skolen. Stien til venstre går til boligfeltet på høyden bak Flå Skole, mens stien til høyre går ned til Rødlåven.

Det er også fint å gå denne stien opp Våttåsen, da tar dere av ved skilting mot Blukkuåsen på bakketoppen bak Rødlåven. Det er mulig å gå stien rett fram eller opp til venstre, begge kommer til en felles sti mot toppen av Blukkuåsen. Stien er godt merket med røde stimerker og skilting.

Alternativt kan dere følge skogsvegen fra Fremo i retning over Skaret, gå til Karihytta og følg sti som tar av sørover, eller følg skogsvegen fra Fremo helt til enden ved småbruket «Blukkuåsen». Gå opp på toppen rett over gården, der posten er plassert.

For de som ønsker en lengre tur, kan turen starte ved å gå mot E6, og ta Nyhusveien til toppen ved Borten gården, og følg bilvegen opp bakkene til Flååsen. Gå langs Flååsenveien i retning gården Reitan og Karihytta, følg stien til trimposten. Denne ruten er ca. 5 km fra skolen til posten.

I juni er Blukkuåsen månedens post, og alle som skriver navnet sitt i trimboka er med i trekningen om gavekortet fra Coop Prix Ler på kr. 250,-

Ta gjerne kontakt med Trimavdelingen ved Kari Johanne Einvik (48233571) hvis dere lurer på noe.